Vi har gjort det før. Faktisk mange ganger de siste 15 årene. Derfor vet vi at vi alltid skal begynne med det vi ikke vet.

Akkurat der begynner den effektive digitale strategien. Der begynner den brukervennlige og resultatorienterte løsningen. Og der begynner vi å gjøre en forskjell.

15

års erfaring

101

konsulenter

348

aktive kunder

Vi velger den beste prosessmodellen til oppgaven og følger den. Vi søker, innhenter kunnskap, analyser og verifiserer før vi går videre. Deretter utvikler vi de første konseptene og tester ideene på levende mennesker. Så gjentar vi det hele igjen.

Vi jobber enkelt i starten der usikkerheten er stor.

Velprøvde prosesser

Alle våre prosesser er strukturerte og velprøvde. De sørger for at du kommer deg fra A til Å uten å glemme noe underveis. Og våre erfarne team er også stolte over sin fleksibilitet, raske reaksjonsevne og ved behov, evne til å tenke utenfor boksen.

Etterhvert avtar usikkerheten og mer komplekse metoder kan settes i sving. Men vi vender alltid tilbake til start for å spørre målgruppen ved behov. Vi har metoder for å få svar fra dag til dag, og kutter dermed bort uker av usikkerhet.

Slik utvikler vi UX, deretter designen – og til slutt en prototype. Så tester vi igjen.

Gjennomgangen gir oss klarhet, konseptet gir oss retning, prototypen gir oss fokus, og alle testene gir oss sikkerhet. Så er vi klare for koding.

process-diagram

Resultatene presenteres hver 14. dag eller oftere

Digitale prosjekter er aldri lineære, så derfor utvikler vi aldri i vannfallsmodellen og alltid agilt. Dette betyr at vi sammen prioriterer hva som er viktigst, og videreutvikler det i en såkalt sprint på 14 dager eller kortere. Etter hver sprint får du da et produkt å forholde deg til. Du evaluere resultatene, og vi blir enige om hva som har høyest prioritet i neste sprint. Og så videre.

Du står aldri alene med avgjørelser i denne prosessen. I tillegg til erfaring har vi også visse holdninger til vårt arbeid, og vi kan jo ikke la være å utfordre deg (med mindre du ettertrykkelig ber oss om det).

Med de store oppgavene jobber vi i Scrum, og med de mindre i Kanban eller tilpasset Scrum.

Ukentlig oversikt og løpende kommunikasjon

TrafiklysAlle utviklingsprosjekter følger faste prosesser for kommunikasjon mellom deg og våre konsulenter. Her er prosjektlederen din faste kontakt. Direkte kontakt mellom deg og de involverte konsulentene er mulig mens prosjektet er i gang. Deretter kommuniserer du videre med prosjektlederen.

Vi tar budsjett og tidsfrister på alvor, og hver uke sender prosjektlederen ut en overordnet status over tidsplan, budsjett og ressurser.

All annen kommunikasjon går gjennom systemet Basecamp, som samler all dialog i oversiktlige tickets. Slik vet du alltid hvor prosjektet står, kjenner til mulige risikoer og får oversikt over de enkelte oppgavene og deres prioriteringer og status.

Internt kommuniserer våre konsulenter i ticketsystemet Jira – et sterkt, strukturert og internasjonalt anerkjent system for å samarbeide om oppgaver.

Ulike samarbeidsformer til ulike behov

Enten du ønsker et undersøkende prosjekt der vi sammen finner de mest lønnsomme løsningene, eller om du vil ha en fast ramme for enten budsjettet eller resultatet, så har vi prosjektmodeller som passer.

Full-service

Peytz & Co er full-service. Dette innebærer at vi hjelper deg gjennom hele prosessen - fra idé til daglig drift. At vi aldri foreslår noe som ikke kan utvikles - og at vi aldri utvikle noe som ikke følger kundens strategi.

Vi har prosjektmodeller for alle typer prosjekt. For undersøkende prosjekter der vi sammen finner de mest lønnsomme løsninger. For prosjekter med et fast budsjett. Og for prosjekter som fokuserer på et bestemt resultat.

Våre erfarne prosjektledere hjelper til med å velge den beste modellen for utvikling av f.eks

  • digital strategi
  • konsepter
  • brukeranalyser
  • UX
  • design sprints
  • grafisk design
  • nettsteder
  • e-postløsninger
  • spesialiserte applikasjoner

Lanseringen av nye tv2fyn.dk har i flere måneder kjørt så perfekt etter planen at tyske ingeniører ville brutt gråtende sammen av glede.

Esben Serup, Direktør for TV 2 Fyn

Standardprosesser til standardoppgaver

Når økonomien eller tidsplanen er stram kan vi tilby stramme standardprosesser som fortsatt er praktiske, som innenfor en fast ramme sikrer at prosessen gjennomføres så raskt og effektivt som mulig, og likevel sørger for at ingenting blir glemt underveis. Dette kan f.eks. være utvikling av nettsteder, en Google Design Sprint-prosess eller en SEO-gjennomgang.

Standardprosesser har en fast pris og en garantert fortjeneste til en avtalt dato. Alle møter avtales før prosjektstart, og leveringen inneholder nøyaktig hva som er avtalt.

Vi står for hele løsningen

Vi kan tilby application management, driftsleveranser med faste prosesser for kontinuerlige programvareoppdateringer som sikrer at du kan teste oppdateringer av moduler og plugins før vi setter dem live – med unntak for sikkerkritiske oppdateringer. Vi sørger altså for at hele løsningen svarer og fungerer, og ikke bare at det er strøm til serveren.

Når løsningen er satt i drift, skjer registreringen av løpende mindre oppgaver enkelt, raskt og strukturert i Basecamp. Hasteoppgaver må registreres per telefon til support på 72200112.

Alle løsninger overvåkes 24/7/365 av våre egne devops.

Dedikert team for service og support

Vårt eget service- og supportteam er tilgjengelig på alle kanaler i normal arbeidstid.

Telefonvakt døgnet rundt tilbys for svært kritiske løsninger.