Cases

3F - Når ut til 60.000 medlemmer med daglige nyhetsbrev

3F bruker nyhetsbrevene til å sette den arbeidsfaglige problematikken på dagsorden.
case|

Danmarks største fagforening, 3F, har sendt nyhetsbrev til sine medlemmer i rundt ti år. Alle medlemmene mottar nyhetsbrevet automatisk ved innmeldelse i foreningen, så lenge de ikke spesifiserer noe annet.

3F kommuniserer godt med medlemmene

På hverdager sendes nyhetsbrevet til 60.000 mottakere, mens helgeutgaven når 3F hele 75.000 medlemmer.  Åpningsraten på brevene er 37 prosent. Dette bidrar til at 3F har god kommunikasjon med medlemmene.

I dag står nyhetsbrevene for halvparten av trafikken på foreningens hjemmeside www.3F.dk.

Peytz & Co står for konseptet og teknikken bak 3Fs nyhetsbrev. Resultatet er fremragende: vi lager flottere nyhetsbrev, får en bedre respons fra medlemmene og mer omtale i mediene.

Henrik Lilholt, onlinesjef i Fagbladet 3F. 

Nyhetsbrevene illustrerer 3Fs resultater

3Fs mål med nyhetsbrevene er å sette arbeidsfaglig problematikk på dagsorden. Samtidig bidrar brevene til å vise nåværende - og potensielle - medlemmer verdien og resultatene av foreningens arbeid.

Medlemsforeningen illustrerer resultatene sine blant annet via personlige historier om medlemmer som foreningen har hjulpet. 

Vil du høre mer om Peytz Nyhetsbrev? Kontakt Sanna Skepp Hansen, mobil 2199 9113.