Fem gode grunner til å arbeide med email-nyhetsbrev

Fem gode grunner til å arbeide med email-nyhetsbrev

Nettets eldste kanal er fremdeles den mest kostnadseffektive. Utrolig, men sant!
css bilde
kategorier Strategi, Nyhetsbrev

Email-nyhetsbrev skaper trafikk og omsetning

Email-nyhetsbrev skaper store mengder trafikk, og dermed økt omsetning. Effekten skyldes enkelt og greit at email er oppsøkende, i motsetning til nettsider, som er avhengig av at brukeren får lyst til å besøke dem.

Hvilken avis leser du mest? Den som leveres i postkassen din eller den du kan kjøpe i kiosken?

Danske medienettsteder får i gjennomsnittet 25 – 30 prosent av trafikken deres fra email-nyhetsbrev (akkurat så mange som fra Facebook).

I Danmark har den populære tilbudsmailen flyttet en betraktelig del av annonseinntektene fra andre markedsføringskanaler siden 2011, og tilbudsmailen var i 2012 anslått å skape en omsetning på mer enn 500 millioner danske kroner. 

Det mest relevante innholdet leveres via email.

Email-nyhetsbrev er den mest relevante mediekanalen fordi hver enkelt mail kan tilpasses mottakeren. Automatisk!

  • Du vet hvem mottakeren er, og kan derfor tilpasse innholdet etter mottakerens interesse
  • Du kan tilpasse innholdet etter deres seneste adferd på nettsiden din
  • Du kan kontinuerlig får mer informasjon om mottakerens adferd, stille spørsmål og  avholde konkurranser 

Alt kan måles via email-nyhetsbrev

Alle email-nyhetsbrev er forskjellige, helt ned til hver eneste lenke. Derfor kan du måle HVEM som åpner og HVEM som klikker - ikke bare hvor mange - som har vært tradisjonen på nettet. Email-nyhetsbrev er derfor det mest målbare mediet av dem alle.

  • Du kan måle hvem som åpner og når
  • Du kan måle hva de klikker på
  • Du kan fortsette målingen inne på nettsiden og tilpasse innholdet i neste nyhetsbrev ut i fra den adferden

Email er din helt egne kanal

Email-nyhetsbrev er din helt egne kanal. Det betyr at du kan styre kommunikasjonen, helt uforstyrret og ned i detalj.

  • Du risikerer ikke å forsvinne ut i strømmen på Facebook og LinkedIn
  • Du risikerer ikke å bli stengt ute, som mange har opplevd på Facebook
  • Dine annonseinntekter går kun til deg

Email er også et sosialt medium

Ja, email er i stor grad et sosialt medium. Vi videresender og svarer på email hele tiden. Email er i et godt verktøy når det kommer til dialog. Du skal selvfølgelig bruke andre sosiale medier også.

Bruk Facebook, LinkedIn og Twitter til å rekruttere nye abonnenter til nyhetsbrevet ditt. Fortell på Facebook, LinkedIn og Twitter at du sender et nyhetsbrev i morgen, og få større åpningsrater.

Oppfordre leserne dine til å dele innholdet fra nyhetsbrev på Facebook, LinkedIn og Twitter, og få enda mer trafikk.

Kontakt oss i dag og få kompetent hjelp

Vi har arbeidet profesjonelt med email-nyhetsbrev siden det forrige årtusen. Vi har sendt mer enn 2,7 milliarder email for kundene våre.

Kontakt vår kompetente medarbeider Sanna på telefon 2199 9133, så kan hun hjelpe deg med å skaffe mer trafikk og større omsetning.